niedziela, 3 lipca 2016

Co robić w życiu? Jak odnaleźć to co lubimy?

Hej! W końcu mamy wakacje, a ja ruszam z moim blogowaniem. Dzisiaj trochę moich rad dotyczących wyborów. Ja po wakacjach zaczynam mój ostatni rok gimnazjum co oznacza że muszę wybrać szkołę i profil na który chcę iść. Oto moje 3 rady Jak znalazłam to co lubię?

     Odpowiedź jest prosta, tak jak małe dziecko odkrywa świat, tak i ja odkrywam siebie. Próbuję różnych rzeczy na własnej skórze. Często duża część osób słucha opinii innych nt. szkoły, przedmiotów. Owszem to jest ważne ale pamiętajmy że trochę się różnimy i mamy inne zdanie. Tak więc nie bój się, już teraz decyduj o swoim życiu. Ja uwielbiam zmiany, nowości, odkrywam w ten sposób siebie i to co lubię. Prosta rada nie sugeruj się szkołą bo oceny nie zawsze mogą świadczyć o twoim potencjale, wybierz się na zajęcia z danej dziedziny i sprawdź się. Nie próbowałeś grać na jakimś instrumencie? To teraz jest moment aby to zrobić. Boisz się wody, nawet jeśli nie spróbowałeś? Wykorzystaj to że są wakacje i przełam się. Największym wrogiem jest strach przed zmianami. Pokonaj swój strach i otwórz się na nowe doświadczenia. 

     Może zwlekasz z wyborem? Nie rób tego. Świat nie zawsze będzie na ciebie czekał. Nie odkładaj nic na później, a zobaczysz jakie osiągniesz efekty. Pomimo że mamy wakacje i dużo czasu do odpoczynku, uważaj aby nie stracić swojej szansy, bo przychodzi ona nie spodziewanie, często wtedy kiedy nie jesteśmy na nią gotowi.

     Odkryj siebie poprzez spisywanie myśli. Musicie mi uwierzyć to działa i nawet nie macie pojęcia jak bardzo. Od początku tego roku zaczęłam regularnie spisywać swoje myśli które mam w głowie, a także dni w których coś ważnego się wydarzyło, a także cele na konkretny czas. Czytałam nie dawno to co napisałam, po czym stwierdziłam że większość celów i planów zrealizowałam w przeciągu tego półrocza oraz co mi sprawiało największą radość. Stwórz swój dziennik i pisz to co uważasz za ważne albo wartościowe. 

To wszystko i widzicie jakie to proste wystarczą tylko chęci. Piszcie co myślicie, może z niektórych rad sami korzystacie. Pozdrawiam was w tą deszczową niedzielę i zapraszam do poprzednich & nowych postów. Miłych wakacji. Papa :* //Alex 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pamiętaj że pisząc ten komentarz dajesz mi 100 % motywacji i satysfakcji z bloga. Spraw aby w ponurej codzienności pojawił się uśmiech na mojej twarzy i to z twojego powodu ;)